Junák Hlinsko - aktuální informace o činnosti našeho skautského střediska najdete na webu hlinsko.skauting.cz

Shrnutí naší činnosti

• Máme party kluků od 11 do 15 let, které se schází jednou týdně.
  • Rádi sportujeme, podnikáme výpravy za poznáním a každý rok se těšíme na letní tábor. Na táboře bydlíme ve stanech, zdoláváme lanové překážky, střílíme z luku, hrajeme lakros a zažijeme nejedno dobrodružství.
  • Již od roku 2008 spolupracujeme se skautským střediskem z jihoněmeckého města Rottenburg - několikrát o nás psaly německé noviny.
  • Pomáháme potřebným, pořádáme hry a soutěže pro děti z našeho města a blízkého okolí - například soutěž v první pomoci.

Hlinečtí skauti rozhodně nezahálejí.
Tábor 2010
"Cílem skautingu je naučit mladé lidi, jak se poctivě žije, a ne, jak se dá životem proklouzávat."

Archiv článků

Za rytířem Trčkou z Lípy (květen 2012)

21. června 2012 v 13:11 | Marek |  Kronika

Středisková výprava, 18.-20. května 2012

Sešli jsme se v pátek 18. května u zimního stadionu v Hlinsku. Z našeho oddílu tam byli Vlci a Tygři, a to já, Tatra a Šohaj, a také tam byly skautky a nějaká vlčata. Potom jsme odjeli směrem k Seči autobusem. Když jsme dojeli na Seč, kousek jsme museli dojít ke skautské základně pěšky.

Tam byla první hra, a to na chytání zloděje, který nám vzal klíče od základny. Šli jsme za ním až k přehradě Seč a po cestě jsme hráli hry jako schovávání se před ním do deseti sekund a hru na vývojové stupně, a to od vejce až po supermana, který by ho mohl pronásledovat po vodě. Potom jsme si na jedné krásné pláži zahráli hru "Na řemesla" a pak jsme šli zpět k základně, kde jsme chytili zloděje a dostali zpět klíče. Potom jsme se postupně všichni vybalili ve svých pokojích. Já byl s Tatrou a Davidem Kozlem.

Po vybalení jsme měli večeři, kterou jsme měli z domu, ale předtím jsme do kuchyně odevzdali věci, co jsme měli, a zaplatili si výpravu. Po večeři jsme si zahráli poznávací hry, a to v kroužku, jak venku, tak i vevnitř a také jsme si zahráli takovou hru na dělání různých tvarů a věcí, jako třeba palmy, v kruhu. Pak jsme si ve společenské místnosti řekli věci, co bychom chtěli ve skautu dosáhnout, a to protože je to právě sto let od založení skautingu u nás v Česku a na Slovensku. Pak jsme šli potmě na hrad rytíře Trčky z Lípy a tam jsme si mohli zopakovat své sliby, a to vlčácké, skautské, pro skautky, ale i pro rovery a rangers a pro vůdce. Z této výpravy jsme se vrátili až pozdě v noci.

Druhý den ráno hned po rozcvičce plné cviků a her jsme měli snídani a pak byla velmi zábavná hra, a to na takzvaný stolní fotbal, my jsme byli připoutáni na kolík a mohli jsme ujít jen pár kroků. Potom byla hra na pamatování zvířecích jmen, která jsme dostali včera při seznamovací hře. Tuto hru vyhrála Natka.

Potom byl k obědu buřtguláš a na tom jsme si pochutnali. Pak následoval polední klid a já, hlavně s Tatrou, jsme si vyrobili docela funkční sluneční hodiny, které měly docela úspěch. Pak jsme šli na odpolední výpravu po okolí Seče. Prošli jsme plno krásných lesů a luk, až jsme došli přes několik vesnic do jedné, kde byl malý dřevěný hrad a v jeho věži byla princezna, ale bohužel jí nikdo nevysvobodil polibkem, ale i tak to by dobrý zážitek. Potom jsme po cestě na základnu nasbírali kupu dříví, které jsme v podvečer a večer využili na oheň.

Když jsme došli na základnu, tak netrvalo dlouho a všichni jsme šli k ohni, kde jsme opékali špekáčky a liberáky a pak i háďátka z mouky, vody a soli. Pak jsme si zazpívali v doprovodu s kytarami Týny a Buzoly. Pak jsme šli chvíli po desáté hodině spát.

Další den ráno, stejně jako včera, v osm hodin jsme vstali a měli jsme rozcvičku s Mírou a to plnou cviků a her a to hlavně na hady. Po této rozcvičce byla snídaně. Po snídani jsme se šli balit a uklízet, co po nás zbylo. Já s Tatrou a Davidem Kozlem jsme šli umývat mužské toalety. Když jsme to udělali, šli jsme hrát několik her jako sobí šlacha, trojnožka a další, jako posílání impulsů přes nohy a to bylo podobné jako to, co někteří z nás hráli již včera po snídani a při obědě. Ale tuto hru jsme nedohráli bohužel až dokonce, protože jsme jeli již domů a to tentokrát auty vedoucích.

Před dvanáctou hodinou jsme dorazili domů do Hlinska k zimnímu stadionu a to byl už konec. Tato výprava byla vážně suprová a mám z ní kupu zážitků.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.